tirsdag 11. mai 2010

Alle barna var på biblioteket bortsett fra Cathrine, hun var på Starbucks!

Spanjoler er noen racere på å sette jeg på biblioteket for å studere. Ikke det på skolen liksom, men sånn vanlige biblioteker rundt om i Madrid. Jeg har vært på sånn et bibliotek en gang. Det var helt stille der og så kjedelig at man faktisk måtte studere. Aldri mer sier jeg bare! I stedet har jeg funnet ut at man kan gå på Starbucks. På Starbucks har de digg mat og verdens beste kaffe. Man kan faktisk nyte livet og øve til prøve på en gang. Herlighet jeg er lur altså.

Stakk først og fremst til byen i går for å kjøpe meg ei bok som jeg måtte lese til Literatura Universal prøven som jeg hadde i dag morges. Jeg satte meg noen timer på Starbucks før jeg fylte posen min med sjokolade og Red Bull for å overleve ei natt med pugging.

Måtte øve til prøve i både historie og literatura. Prøven i historie var siste sjanse til å få en ok karakter og det måtte øves. Literatura kan jeg faktisk stå i ganske greit, så da var det om å gjøre å øve så jeg kan få en god karakter. Jeg måtte jo få lest den hersens boka og i løpet av natta, så det ble senga kl.4 på meg. Før vertsfar la seg inngikk vi en avtale om at han skulle vekke meg kl7, han regnet nok ikke med at jeg kom til å komme meg opp. Jeg proppet meg med energi og jeg var så høy på slutten av jeg seriøst hoppet rundt i huset. Boka jeg skulle lese var fra "det absurde teater" og det er søren meg det mest absurde jeg noen gang har lest. "Esperando a Godot" eller noe sånt som "Vente på Godot" anbefales ikke!

Jeg hoppet faktisk opp av meg selv kl.7 for å dusje, ettersom det ikke ble tid til det i går. 28 min på å dusje, kle seg, sminke seg og spise frokost? Jeg blir like imponert hver gang. I dag var jeg faktisk ferdig kl.07.26 så satte å kjedet meg i 2 min før jeg gikk ut døra.

Første time var det prøve i literatura. Gikk ok men nisse da, jeg går så surr i forfattere og bøkene de har skrevet. Det ene spørsmålet var "Nevn de fire viktigste innen teater på 1900tallet og skriv alt du vet om nordmannen." Ibsen, lett.

Prøven i historie gikk til hekkfjell. Jeg rakk bare gjøre 2 av 4 spørsmål. Folk som egentlig hadde stryk og måtte gjøre prøven, men som leverte blankt, satte å prata hele timen. De forstyrra noe så inne i *piiiiip* og jeg knakk pennen min med tennene av sinne. Så sånn var det.

Fin på håret eller?? Jeg og Runa på Atocha før hun reiste på lørdag.

Afrika prosjekt de har på gang her i Spania. Bildet er tatt av en afrikansk kvinne og utstillingen skal vise det flerkulturelle Afrika. Det var utrolig mange flotte bilder der.

I går fikk jeg ikke oppdatert fordi jeg ikke hadde tid til å skru på pc'en en gang. I dag burde jeg pugge økonomi, men om jeg ikke får en 10er i morra er det til ingen nytte. Jeg satser på å ta hele trimesteret om igjen neste tirsdag.

Cathrine

5 kommentarer:

'M sa...

Jeg blir faktisk litt stresset bare av å lese dette innlegget, og jeg vet akkurat hvordan du har det med en million prøver på en dag.... sitter her megastresset selv... Lykke til med prøver!!!!! nå løper jeg for å studere

M sa...

Søren er så stresset så vet ikke om jeg publiserte den forrige kommentaren ? eller om jeg skrev navn på ? Uansett så er denne og den navnløse fra Mariell

Mariell sa...

Ha ha ha, greide ikke skrive Mariell på nr 2 heller, nei. ja ja sånn er det å være stresset

Lene sa...

Hei du geeken min :) Nå har du offisielt ikke noe rett til å kalle meg geek lengre..:P Høhø, men er stolt av deg ! Du er god. jeg hadde garantert sovna i boka senest klokka halv 1. Vi har hatt matte fagdag idag. Det gikk bokstavelig talt til helvete. Nå tenker du, jaja det sier de alltid, men NEI denne gangen svarte jeg ikke på alt ei gang..Komme på skype/msn senere? <3

Silje Katrine sa...

heh, ang matten... eller nei vil ikke prate om den..

jo: jeg svarte på rett over halvparten av oppgavene!!!!

blærh