søndag 9. mai 2010

Min helg!

Nydelige Runa!


Lørdagen sov vi lenge. Og da mener jeg lenge også. Da vi stod opp spiste Runa frokost imens jeg gikk rett på middagen. Runa pakket sammen sakene sine og vi tok turen ned til Madrid. Jeg husket at Runa hadde sagt hun hadde så lyst til å le maleriet "Guernica" og siden muset hvor maleriet henger er rett ved tog-stasjonen og det i tillegg er gratis inngang på lørdags ettermiddag tok vi turen innom så Runa kunne få rett det svære bildet. Etterpå satte vi oss med litt mat og hver vår kaffe på Starbucks (Runa jeg googlet og fant 35 Starbucks i Madrid!) før vi etterhvert tuslet bort mot tog-stasjonen. Vi så litt på skilpaddene i tog jungelen (for de som har vært på Atocha) før vi måtte vi ha det og Runa satte seg på toget tilbake til Zaragoza.

Det er ringefinger altså! Og jeg husker ikke helt hva som var galt med den...

Jeg gikk rett tilbake til Sanchinarro hvor jeg bor. Gikk en tur innom El Corte Ingles for å kjøpe meg ei bok som de selvfølgelig ikke hadde og endte da opp med en annen. Typisk siden den boka jeg lette etter var obligatorisk til prøven jeg har i morra. Ups. Men sånn var nå det. Lastet opp med litt lørdagskos selv om jeg hadde igjen to pakker Pringles, eller Pringoooals, etter at Runa var her. Så bar det hjem for å slappe av og kose seg.

Runa og meg venter på metroen.

Hadde alarmen på tidlig i dag, men ettersom jeg hørte ikke noe til vaskedama så da la jeg meg til å sove igjen. Skulle egentlig ha øvet masse til prøver i dag, meeeen det ble ikke helt sånn. Jeg er så lei, så lei, så lei! Siste innspurt, ja jeg vet, men jeg bare er helt dø. Brukte heller dagen fornuftig på skype. Først pappa, tante Heidi, mor og far og til slutt Lene. Så nå har jeg hatt skikkelig norsk dag.

Da var det vel på tide å begynne å øve til prøven i morra?

Cathrine

4 kommentarer:

Eirill sa...

Huuff, skjønner godt hva du mener med at det er så utrooolig kjedelig med siste innspurt! Halve skolen tenker på matte atm, det er jeg sikker på, og så stresser vi som noen gale for å skjønne noe som helst. Årh! Jeg har dessuten prestert å bli syk :( Ja, jeg vil klage litt, har vært syk siden lørdag, og gi og med at vi skal ha matteprøven i morra og jeg virkelig ikke har øvd alt jeg skulle da, så er jeg ganske frustrert. Er ikke engang sikker på om jeg blir frisk til å ta prøven i morra "/

Jaja, NOK klaging! Så ut som en koselig helg, håper du nyter de siste dagene dine i Madrid, her hjemme gleder vi oss kjeeempemye til du kommer hjem! <3 <3

Silje Katrine sa...

Innspurt. Digger det. Plutselig bestemmer ALLE lærerne seg for at NÅ skal vi ta i litt ekstra! Hurra for dét...

I morgen er det matte fagdag og så er det "heldigvis" bare muntlig eksamen og alle høringene igjen. Digg. Jaja, vi ses snart! Gleder meg til å se deg igjen:)

Runa i Spania sa...

Kjempegøy at du husket på ønsket mitt om å se Guernica :) Har faktisk hatt lyst til å se det lenge. Haha håper du koste deg med pringlesene! Det ble jo en del til overs. Holder forresten på å sette over penger til deg nå ;) Klem <3

Lene sa...

Det øverste bildet er fra telepizza eller no, der vi spiste :D Skjønner virkelig godt du er lei. Jeg sitter med (norsk) matte så kjenner følelsen. Bare fordi vi ikke har en Starbucks på mils omkrets...Skal vi si 4 mil, eller de har kanskje ikke i Kr.sand heller ikke vet jeg. Nå stuper jeg ned i matten igjen, vi snakkes sikkert imorra eller no <3
Husk her hjemme har vi fri både torsdag fredag og mandag...Hoho vi slår tilbake mot alle deres helgner og jomfruer osv :P Sweeetie <3