onsdag 12. mai 2010

Litt for ren vår luft!

I dag stod jeg å ventet på bussen på vei hjem fra skolen. Det var surt og blåste, men man kunne fortsatt kjenne vår lufta bare at det var noe som manglet. Jeg kunne ikke sette fingeren på det, men noe manglet. Så plutselig slo det meg: "Det lukter jo ikke kumøkk her!" Sånn er det å være fra bondelandet.

Vi hadde prøve i dag i økonomi som gikk til *piiiiip*. Ellers var det nesten ikke folk på skolen fordi alle var hjemme for å øve til filosofiprøven som mange måtte ta om igjen. I geografi timen var vi fem elever. Passet meg ypperlig og var tilbake på god norsk standard i form av prating i timene. Forklarte hele klassen hva Schengen avtalen går ut på og greier, læreren var imponert over at jeg kunne det. Ellers har vi om EU, og selv om Norge ikke er medlem vet jeg tydeligvis mye mer om dette en de andre i klassen min som faktisk er EU borgere.

I morra har jeg global i historie, altså hele pensum. Jeg kommer til å stryke med glans. Men jeg møter opp, gjør så godt jeg kan og stryker med stil. Så skal jeg bare nevne at de har fylt vann i bassengene i hagen i dag. Det frister ikke så veldig å bade akkurat, men jeg regner med det fortsatt er en stund til de åpnes for bading. Egentlig nevnte jeg det bare så dere skulle huske at jeg har svømmebasseng liksom. Proft.

Cathrine

2 kommentarer:

Lene sa...

Basseng (Y) Høhø stryke med stil er tingen. Jeg sitter hjemme og har just vaska litt. årsdagen var helt ok, nati fant ut at han skulle strippe, ikke helt bra meen men :PHøhø lykke til med alle de ville prøvene ! Talk to you later <3

Mariell sa...

Ha ha ha. Jeg får bare spørsmål om hvorfor Norge ikke er med i EU, jeg.. sist gang svarte jeg til en jente i klassen (som spurte for sikkert 10. gang) at vi er kommunister i Norge. ha ha, alle andre bortsett fra hun jenten lo. Forresten, hva er EØS-avtalen på spansk?