mandag 17. mai 2010

Gratulere med dagen!

(De norske bokstavene paa tastauret mitt funker ikke)

I dag har det jo som dere alle sikkert vet vaert Norges nasjonaldag. Det er den kjipeste nasjonaldagen jeg noen gang har hatt, men det er jo saa. Hadde proeve i spansk i dag. Det gikk ikke bra, men heller ikke saa forferdelig daarlig. Naar vi har proever pleier som regel hele klassen aa rope ut "Hvilken dato er det i dag?" og det viste i alle fall jeg svaret paa: 17 mai! Det er ogsaa forste gang jeg har hatt proeve paa denne datoen, fordi frem til naa har jo dette vaert en fridag.

Jeg flagget under min litt ensomme middag. Men jeg fikk i alle fall litt norsk foelelse, selv om jeg hadde hverken tog, is eller poelser. I dag har verstmor hjulpet meg aa skrive ut billetter til Galicia og til Granada, saa naa blir det en del reiser paa meg den siste tiden. Er kanskje snakk om en tur til Santander ogsaa men det er ikke helt bestemt ennaa.

Jess, dette er kassa mi som naa er adressert til en viss pappa hjemme paa Harkmark. Jeg stappet bare oppi alt jeg hadde og endte opp med ei overfylt kasse paa 25 kilo. Vertsmor hentet handlevogn saa vi fikk kassa ned heisen og inn i bilen. Paa El Corte Ingles maatte vi finne oss ei ny handlevogn for aa komme oss til postkontoret. Der fikk vi beskjed om at de stengte om 5 min og om at det var maks 20 kilo. Flott. Hev uta noen faa ting foer jeg og vertsmor satte i gang med aa polstre kassa med teip imens lille Eugenia fylte ut alle papirene. Jeg stod der med teip i munnen og stavet navn og adresser hjem til Norge. Da de endelig overtok den forbannende kassa kunne de tydeligvis ikke ta kort. Jeg maatte paa leting er naermeste minibank for aa ta ut penger. Alt dette paa 5 min. Heldigvis, kassa ble sendt og jeg maatte sette meg i bilen med 5 kilo av tingene mine paa fanget. Stor fare for at du faar to saanne pakker i posten pappa! Bare de kommer frem foer meg da.

I morra har jeg min siste skoledag paa IES Mirasierra. Det skal bli et lykkelig farvel. No tears. Senere paa kvelden skal vi ut aa spise sammen og saa paa byen. Egentlig har jeg oekonoimi proeve men det er for hele aaret saa jeg har rett og slett ikke hatt bry til aa sloese vekk energi paa det. Regner ikke med det kommer saa mange paa skolen i morra, men jeg skal ikke gaa glipp av min siste dag i infierno.

Cathrine

0 kommentarer: