torsdag 20. mai 2010

Skoleavslutning

Jadda, da var æ ø å tilbake! Forresten bloggeren også..

Tirsdag 18.5.2010 var min siste skoledag her i Spania. Dagen jeg har lengtet etter i flere måneder og som jeg til tider trodde aldri skulle komme var endelig kommet. På bussen på vei til skolen va det nesten litt vemodig å se alle de rare bussfolkene for siste gang, selv om jeg ikke vet noen verdens ting om dem bortsett fra hvor de går av/på 134 og 173 bussen om morranen.

På skolen skjedde det ikke noe før i tredje time hvor jeg hadde prøve i økonomi. Prøven gikk ikke så veldig bra. Jeg svarte på det meste men viste at mye av det bare var tull. Jeg skrev etter logikk bare for å gjøre en innsats og for å fylle ut sidene litt.

I storefri etter prøven gikk jeg hjem. Manuel (klassens nerd kan man vel strengt tatt si) kom bort til meg etter prøven å spurte om vi skulle gå siden det var vist bare meg og han igjen i klassen. Dessuten var de fleste timene frivillige ettersom vi var ferdige med alle fagene for denne gang. Jeg tok bussen hjem. Lykkelig og fornøyd med at jeg hadde fullført 2º de bachillerato (2 klasse videregånde) på IES Mirasierra.

Hjemme ble det en del avslapping før jeg begynte å stelle meg til kveldens avslutningsfest. Først møttes vi til middag på en buffet (ikke sånn veldig, men men) før vi fortsatte festen på et utested vi hadde leid for natta. På grunn av høyhelte sko ble det taxi på meg hele kvelden, og de 15 gangsårene mine verker ennå. Hva ofrer man vel ikke for skjønnheten!






Kvelden var kjempe vellykket og vi koste oss masse. Utestedet var fult av alle andre klassingene så var mange jeg ble bedre kjent med og snakket mye med. Og så må jeg fortelle en morsom ting. Det er en gutt jeg har matte og økonomi sammen med som liksom alltid forandrer seg sånn. Håret er liksom langt en dag og kort neste, så langt igjen dagen etter osv. Det jeg ikke viste før i går(sånn etter 7 mnd) var det at det er to av dem! Eneggede tvillinger! Hvordan kunne jeg ha latt det gått hus forbi liksom? Nei, ikke vet jeg.

Onsdagen gikk vel igrunnen kun med til soving. Jeg stod opp kl.4 og gjorde i grunnen ikke noe nevneverdig hele dagen. Eller kvelden da, det var vel kun den som gjenstod. Ble en del msn og filmer. Var en tur på El Corte Ingles for å sløse vekk penger og ellers ble jo ikke dagen min så veldig lang.

I dag måtte jeg møte på skolen kl9. Hadde planer om å ta bussen kl.8 så stod opp kvart over 7. Etter 30 min var jeg klar liksom. Hadde kledd meg, sminket meg, pakka veska, pussa tennan, alt! Så hva skulle jeg da gjøre? Ble stående foran speilet 15 min for å se om jeg skulle skifte antrekk. Da jeg kom ut porten kjørte akkurat bussen min forbi, så da ble det 10mins venting på neste. Tenk, jeg sløste bort 25 min viktig søvn!

På skolen fikk vi karakterer, som jeg skal legge ut senere. Akkurat nå har jeg ikke tid til å kommentere så mye på de karakterene, så jeg skal ta det når jeg har litt bedre tid.

I morra tidlig kommer det en taxi å henter meg kl 6, så ettersom klokka snart er 2 burde jeg vel prøve å få meg noen timers blund. Taxien skal ta meg til bussstasjonen og så går turen videre til Granada.

Cathrine

3 kommentarer:

Silje Katrine sa...

WAOW

Silje Katrine sa...

tenk, du er endelig ferdig. Det er så sykt rart at du ikke har gått i mandal siden første klasse!

Eirill sa...

Wow, elsker nedtellingen! Nå er det ikke lenge til, herligfred!

Men, siamesiske tvillinger?? Henger de ikke fast i hverandre da?

<3