mandag 24. mai 2010

Hjemme en svipptur!

Fredags morgen reiste jeg som nevnt tidligere til Granada. En by som ligger en 5 timers busstur fra Madrid sørover i Spania. Der ble jeg møtt av steikende sol og en by midt i fjellskråninga. Kult når man ikke finner bussen og må GÅ opp alle bakkene til hostallet. På hostallet ble jeg kjent med noen amerikanere som jeg lå på rom med. Jeg tok turen til la Alhambra fordi jeg hadde billetter dit kl7. Etter en del timer der gikk jeg tilbake til hostallet for å dusje og stelle meg. Møtte amerikanerne i byen i 10tia for å ta litt tapas.

Lørdagen gikk vi bare rundt gatene å slappet helt av. Vi så på fine utsikter, var innom i masse rare butikker og spiste middag på en arabisk restaurant. Etter måltidet måtte jeg si farvel til mine nye venner for å reise til bussstasjonen. Deretter hadde jeg en flott 5 timers busstur foran meg hjem til Madrid. Etter under to dager sammen med engelskspråklige begynte jeg å tenke på engelsk. Det var helt forferdelig! Jeg klarte ikke få tankene over på norsk. Jeg bruker evigheter på å tenke på spansk, og etter bare noen timer så tenker jeg på engelsk. Uansett, bussturen gikk med til å høre på spansk musikk. Jeg konsentrerte meg om å få med meg all teksten for å få takene over på spansk. Og da jeg gikk av bussen i Madrid var hodet mitt tilbake på spansk.

Jeg var ufattelig trøtt og så sikkert ut som en fyllik der jeg gikk å lette etter toget mitt hjem. Var stiv i beinan, trøtt og ville bare hjem til senga mi. Da jeg kom til tog-stasjonen der jeg bor ble jeg møtt av en haug rød og hvitkledde personer. Hva skjer her tenkte jeg? Åja, det har vært finale i CL i Madrid i dag. Jeg følger godt med som dere ser. Måtte inn på nettet på mobilen for å sjekke hvem som hadde vunnet. Hehe, så det var den fotball interessen.

I dag sov jeg til klokka var godt og vel 1. Gjorde ikke noen verdens ting før jeg kl4 gikk til byen for å ordne litt forskjellige ting. Da jeg kon tilbake i 9 tia kom også Mona. Ei tysk jente som bodde hos familien tidligere. Hun skal være her frem til torsdag, men ettersom jeg reiser avsted i morra får jeg kun sett henne i dag. Jeg har pakket for harde livet og nå tror jeg endelig jeg er klar for flyturen til Santiago de Compostela i morra. Flyet tar av 8:35 så jeg vil ikke en gang tanke på når jeg må stå opp!

Gleder meg til å fly i morra og til å treffe Ine igjen!

Cathrine

(bilder fra Granada kommer senere, har ikke lagt de inn ennå)

3 kommentarer:

Lene sa...

Hei you! Saki 5 timer i buss, i varmen. Stress! Du er tøff da som reiser rundt alene:) Uansett vi må snakke senere, litt sånn ja evig stress du vet..Glad i deg snupps blir godt å få deg hjem igjen :) <3

Eirill sa...

Så digg å reise masse nå, da! :) Håper du klarer å snakke norsk når du kommer hjem igjen, du blir jo superflink i både spansk og engelsk :O

Når jeg leser dette er det 009 days, 14 hours, 42 min og 53 sec til du kommer HJEEEEM! :D juhu!

Gleder meg <3

Odd E. Fredriksen sa...

Hei,
kos deg i Santiago de Compostela og hils en masse til byen fra meg.
der var jeg 3 ganger i fjor. Siste gang var også bestemor med. I kafe og restaurantområdet like bak katedralen er det fint å sitte å se alle pilgrimene som er kommet i mål etter en lang pilgrimsferd. Du må selvsagt inn å se katedralen og rommet hvor apostelen Jakobs levninger er oppbevart. Det er målet for de fleste pilegrimmer som går Caminoen til Santiago i Spania. Gleder oss veldig til å se deg igjen hjemme. Ta vare på deg selv og ha det topp så lenge!