tirsdag 1. juni 2010

Avslapping og pakking av kofferter.

Fredagen gikk med til å slappe av og kun det! Kom hjem langt på natt takket være et nesten to timers forsinket fly så det ble en del soving. Jeg kan ikke huske å ha gjort noe som helst annet enn å slappe av, se film og skype med folk hjemmefra.

Lørdagen begynte jeg å pakke. Eller begynte å begynt, jeg fylte hele kofferten min med klær. Klærne rullet jeg sammen og fylt kofferten godt ut for å få i så mye som mulig. Det er fortsatt plass til mer, men vekta er på 20 kilo så jeg kan igrunnen ikke legge i så mye mer. Særlig når jeg vet at de er 80kr pr kilo man har over. Jeg gikk på El Corte Ingles å kjøpte meg koffert som jeg kan bruke som håndbagasje og ei svær kasse som jeg sendt hjem for en stund siden. Kassa er nå fylt opp med maks vekt på 20 kilo. Jeg må minst ha ei til!

Var ikke noe i form hele dagen og ble bare hjemme. Tror jeg spiste noe oppe i Galicia som jeg ikke burde ha spist. Det var i alle fall det signalet jeg fikk fra magen min. Kjipt å være sånn siste lørdagen min i Madrid da! Men jeg skal tilbake, så kan jo heller gå ut da. Ble hjemme å så på MGP på tv'en, hvor Spania fikk synge to ganger og Norge hadde tidenes kjedeligste sang som jeg faktisk aldri hadde hørt før.

Søndagen var jeg i bedre form og tok meg en tur til sentrum for å kikke litt. Jeg kommer til å savne denne byen så utrolig mye. Jeg viste ikke man kunne bli så glad i en by liksom, men joda. Gikk å kikket i butikker og tok en tur til parken "El Retiro" hvor det er fullpakket med bok stands. Det er nemlig "la feria del libro" i Madrid, altså "bøkenes ferie" på litt merkelig norsk, hvor det er bøker på salg overalt og det kommer kjente forfattere for å signere bøker. Dette årets feiring setter fokus på kriminalromaner fra Skandinavia. Vi er nemlig ganske populære der nede i sør for våre mysterier.

I dag, mandag, var jeg igjen oppe tidlig. Jeg skulle nemlig møte Runa i Madrid. Hun måtte på ambassaden og ble igjen noen timer i Madrid for å slikke sol med meg. Vi kjøpte oss moreller og jordbær før vi satte oss å spiste frokost på Starbuck. Derfra gikk vi til "El Retiro" hvor vi lå rett ut i flere timer å solte oss. Koste oss med frukten vi hadde kjøpt og ble beglodd av spanjoler pga litt lys hud, hmhm. Vi satte oss ned for å ta noe å drikke og noe å bite i i skyggen før vi måtte gå til tog-stasjonen så Runa skulle rekke toget sitt hjem.

Rakk så vidt å komme meg hjem selv før jeg gikk ut for å møte Laura. Vi kjøpte oss godteri og tuslet rundt i nabolaget før vi satte oss ned ved bassenget hennes. Timene fløy og plutselig var klokka så mye at middagen forlengst var over og jeg bare måtte løpe hjem. Fikk sjokk da jeg så hvor solbrent jeg var blitt og tror det er lurt å roe soling litt i morra.

Nytt innlegg under fra turen min til Galicia for den leselystne!

Cathrine


0 kommentarer: