onsdag 2. juni 2010

Sueño..

un sueño = en drøm
Som regel brukes ordet om det å være trøtt sånn i det dagligdagse og det brukes som regel hver dag. Jeg mener, hvem er vel ikke trøtt første time på skolen liksom? Joda, alle er det.
Tengo sueño = Jeg er trøtt

I dag hadde jeg vekkerklokka på tidlig får å stå opp å sole meg. Selv om det kanskje ikke var så lurt ettersom jeg var ganske så solbrent. Jeg var uansett så trøtt at jeg ikke klarte å stå opp. Stod opp for å spise frokost før jeg gikk å la meg igjen. Da jeg våknet igjen var klokka 3 så jeg gikk for å lage meg middag. Eller rettere sagt; varme opp det som var satt klart til meg i kjøleskapet. Etter middagen, som i dag bestod av svenske kjøttboller (fra IKEA så "ekte" svensk), var jeg fortsatt trøtt så la meg nedpå for en siesta og våknet ikke før jeg fikk telefon i 5 tia.

Da jeg endelig hadde våknet gikk jeg til Principe Pio for å møte Javi. På metroen på vei ned var der en mann ved siden av meg med en svær bag. Jeg vet ikke hvorfor men jeg var helt sikker på at det var ei bombe i den baggen. Hadde seriøst store planer om å hoppe av metroen fordi jeg var så nervøs.

Vel fremme i Principe Pio ble jeg møtt av en forferdelig varme. Det kan være varmt i Norge også men denne forferdelige varmen har vi ikke. Javi hadde forresten pyntet seg for anledningen, Liverpool drakt med "Torres 9" på ryggen. Da blir Cathrine glad da! Vi måtte sette oss inne for å ta en is fordi det var så varmt. Pluss at jeg drakk en liter vann på de to timene vi var der. Vi hadde det koselig men det var ikke noe gøy å måtte dra. Det er siste gang vi ses, på en god stund i alle fall, og det er ikke noe kult å si farvel!

Jepp, nå er klokka halv 6 på morran. Jeg sover fortsatt ikke, så dette kan jo bli en spennende dag. Burde vel tvinge meg i søvn snart.

Cathrine

3 kommentarer:

Odd E. Fredriksen sa...

Hei Cathrine,
Den store dagen nærmer seg og vi venter på deg. Spennende å lese om turen din til Santiago og Vigo og Gondomar. Du har sannelig fått se litt av Galicia nå. Der er så fint synes jeg. Hadde du gått oppe i fjellen ville du sett masse fine ville blomster i alle regnbuens farger som ligger som et teppe oppe i åsene og på toppene. Det er gult som er gjennomgangsfargen her. Likner på gule vårgyvler.
Vel, kos deg nå de siste to dagene i Spania og kom deg trygt hjem. Vi er veldig stolte av deg og gleder oss til å treffe deg snart.
Bestefar og bestemor.

Silje Katrine sa...

Waow. Nå begynner alle hade-sekvensene. De misunner jeg deg ikke. Men vi sitter nå her hjemme og venter på deg!

Lene sa...

Årh alltid kjedelig å si hadde, men skal bli utrolig godt å få deg hjem igjen .) <3
See yah soon!