fredag 4. juni 2010

Siste dagen min i Madrid

Etter svært lite søvn våknet jeg tidlig. Det var siste dagen min i Madrid, hva skulle jeg finne på? Etter litt mer pakking og sånt sendte jeg melding til Laura om vi kunne finne på noe siden jeg var så nervøs jeg viste ikke hva jeg skulle gjøre. Hun kom å møtte meg her jeg bor(eller bodde) og vi gikk å la oss ved bassenget hennes. Vi badet og solte oss noen timer før vi gikk opp i leiligheten hennes for å spise comer. Litt mer soling og etter en telefon fra pappa (som Laura tok opp på mobilen sin) måtte jeg komme meg hjemover. Laura fulgte meg hjem hvor vi tok farvel og lovet å se hverandre igjen.

Var hjemme noen få min før jeg gikk til Lacoma, der hvor de fleste i klasse bor. Ettersom det er hellig i dag (ikke spør hvorfor) kommer jo bussene sånn hvert 20ende min. Ikke nok med trege busser, men jeg gikk meg også vill i det jeg gikk av. Hadde aldri tatt bussen før og til slutt var jeg alene igjen på bussen og fikk beskjed av busssjåføren om at dette var siste stopp så om ikke jeg skulle av. Joda, da måtte jeg vel det! Lite flaut da. Og derfra gikk jeg meg vil. Da jeg endelig fant frem møtte jeg Virginia. Vi kjøpte oss is og drikke før vi satte oss i parken for å snakke litt. Tre telefoner fra Norge senere tok vi oss en tur rundt om i Lacoma nabolaget. Det ble noen lange og triste klemmer før jeg satte meg på bussen tilbake til Sanchinarro.

Pga få busser tok jeg 174 i stedet for 173, tingen er at 173 stopper i gata mi imens på 174 må jeg gå 10-15 min. På gåturen på vei jeg rant det bare over og jeg gikk gråtende hjemover. Tenk at dette eventyret som nettopp startet allerede er over?

Da det var tid for kveldsmat kom lillesøster og ville snakke med meg. Hun snakket om hvor glad hun var blitt i meg, ville ikke at jeg skulle dra og dermed satte vi der å gråt hele gjengen. Hun, meg og Vicky. Jeg ble sittende igjen en stund å prate med vertsmor før vi gikk å la oss, det er jo tross alt siste kvelden vår i dag. Jeg gråt videre til jeg fikk litt trøstende ord av Beate som var i USA for noen år siden. Alt blir bedre når man setter seg på flyet hjemover!

Jeg skal gå hjemmefra kl.8 i morra tidlig så maks 3 timers søvn på meg nå. Kl.22.00 lander jeg på norsk jord igjen.

9 måneder og 13 dager
286 dager
6864 timer
411.840 minutter
24.710.400 sekunder

i Spania er overstått for denne gang.

Cathrine

2 kommentarer:

sophiehmatlary sa...

oooh pobrecita !!!
Herregud jeg skjønner det er såå trist, tenk, madrid, den fine byen, de fine folkene!!
no te preocupes, pronto volveras!!conmigo! nei men seriøst, planlegger en tur litt ut på høsten, innom madrid og så til syden, håper du vil være med da!

un abrazo enorme y HASTA PRONTO EH!!

besitos

Eirill sa...

Åå, skjønner at det er sykt trist, herligfred for en fin by det er!

Meeeeeen - DU KOMMER HJEM I DAG! :D
Jeg tror det nesten ikke, endelig får vi deg hjem igjen, dette skal bli en heerlig sommer! <3 <3